דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרוסליין - 5 דרכים יצירתיות לשיווק ב- FACEBOOK PLACES 

מאת    [ 02/02/2011 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 2132 פעמים ]

פייסבוק פלייסס (Facebook Places), השירות מבוסס-המיקום של הרשת החברתית הפופולארית בעולם, הושק באוגוסט 2010 ולאחרונה מתחיל לתפוס תאוצה. השירות מאפשר לגולשים בפייסבוק מהסלולרי לראות היכן נמצאים חבריהם באותו רגע. אין ספק שאפשרות זו משדרגת את החוויה החברתית, אבל יותר מכך – יש לזה גם אפקט שיווקי.

מאת: דני ענבר, אונליין אופליין, שיווק אונליין

 

כשמשתמש עושה CHECK-IN במקום מסוים, חבריו מקבלים על כך התראה ב"ניוז-פיד". מדובר לא רק בשיווק ויראלי של פייסבוק כרשת חברתית, אלא גם פותח אפשרויות לעסקים לספק תמריצים לאנשים לבוא ולבקר פיזית במקום או באירוע.

למרות שהשירות קיים חודשים ספורים, לא מעט חברות (בעיקר בארה"ב) החלו ליישם אותו כחלק אינטגרלי מהאסטרטגיה השיווקית שלהם. לפניכם 5 דוגמאות מצוינות שפרסם האתר MASHABLE להמחיש כיצד חברות משתמשות בפייסבוק פלייסס לצרכיהם השיווקיים.

1. הנחות על צ'ק-אינס – Westfield Valley Fair

זו אולי הדוגמא הכי טריוויאלית, אבל גם אולי היעילה ביותר. עשית עלינו צ'ק-אין בפייסבק פלייסס? קבל הנחה.
קמפיין מהסוג הזה ניהל הקניון היוקרתי Westfield Valley Fair מקליפורניה. שהמריץ מבקרים על ידי קופון הנחה של 15% בחנות Betsey, אותו קיבל כל מי שביקר בקניון. בהמשך כל CHECK IN גם זיכה את המבקר ב- 25 אחוז הנחה ב GAP. לא רע.

2. מינוף אירועים – Electronic Arts UK

אירוע הוא הזדמנות שיווקית מצוינת – רק צריך לדעת איך למנף אותה ו Facebook Places בהחלט יכול לעזור בכך. דוגמא טובה לכך אפשר למצוא במה שעשתה חברת משחקי המחשב אלקטרוניק ארטס בנובמבר-דצמבר האחרונים. החברה קיימה שישה אירועים בו זמנית במרכזי קניות שונים באנגליה, במסגרת השקת משחק חדש. כל מי שהגיע לאירוע ועשה CHECK IN ב- FACEBOOK PLACES, זכה בקופון שהקנה לו השתתפות ב- 10 משחקים ביום.

3. יצירת ייחודיות למותג בתוך אירוע -Onitsuka Tiger by Asics

כבר הזכרנו שפייסבקו פלייסס הוא כלי מעולה לקידום אירועים. אבל לא פחות מכך, הוא יכול להיות אפקטיבי לקידום מותג ספציפי בתוך אירוע רב משתתפים כמו פסטיבל, כנס או יריד. זה מה שעשתה חברת מוצרי הספורט Asics בפסטיבל האופניים בסידני.
הרעיון היה לגרום למשתתפי הפסטיבל לעשות CHECK IN על הדוכנים של ASICS שהיו פזורים בשטח במקום לעשות CHECK IN על האירוע עצמו. התמריץ – אופניים מעוצבות במתנה.

4. CHECK IN על בסיס יומי – University of Kentucky

מיד לאחר שה- FACEBOOK PLACES הושק, אוניברסיטת קנטאקי זיהתה את הפוטנציאל שבו למשיכת סטודנטים חדשים. בחצר האוניבסיטה הונחו פסלים ענקיים עם האייקון של פייסבוק פלייסס, מתוך מטרה לעודד סטודנטים לבצע CHECK IN על בסיס יומי, כשהם מסתובבים במתחם הקמפוס. למרות שהאוניברסיטה לא הכריזה על תמריץ לביצוע ה CHECK IN, האוניברסיטה דיווחה על מספר גבוה מאוד של סטודנטים ששיתפו פעולה, דבר שהוביל להגברת הרישום של סטודנטים חדשים.

5. דירוגים – VisitBritain

דירוגים זה תמיד דבר מעניין ומושך, אבל חברת התיירות הבריטית VISITBRITAIN לקחה את זה צעד אחד קדימה כששילבה בעמוד הפייסבוק שלה אפליקציה המאפשרת לדרג מקומות ומראי מקום בבריטניה לפי מספר ה CHECKI INS שהם קיבלו מ FACEBOOK PLACES
התוכנית היא לעודד תיירים לכתוב את התרשמותם מהמקום בו הם מבקרים וזו תעלה אוטומטית לעמוד הפייסבוק. המטרה הייתה ליצור מרחב אינטרנטי שיהווה ברומטר בעל השפעה לגבי דעת הקהל בקשר למקומות התיירות השונים.
התוכנית כבר משכה אליה למעלה מ- 10 אלפים CHECK INS בשבועות ספורים עם יותר מ – 250 אלף כניסות לעמוד ועליה של 34% בכמות האוהדים.

לסיכום:

פייסבוק פלייסס הוא כלי מאוד אפקטיבי לחיבור שבין הפיסי לדיגיטלי. הוא מאפשר הפצת המסר של המותג בערוצים החברתיים (הדיגיטליים) של הנוכחים בחוויה הפיסית. אמנם פייסבוק לא ממש מחדשת לנו שום דבר אחרי FOURSQUARE, אבל היכולת של פייסבוק בארץ להטמיע כלי שכזה הוא בעצם מה שיהפוך אותו משולי לעיקרי בתרבות אימוץ הטכנולוגיות הישראלית.

כמו שאנחנו אומרים בסרטון שהוצאנו לאחרונה – Offline audience is the Online ambassador
עם רוח גבית מפיסבוק זה כבר הופך להיות הרבה יותר משכנע

הפוסט פורסם לראשונה בבלוג של FrameMe ,קרוסליין

 

 

 

FrameME מחברת אותך לקבוצת המטרה שלך בדרך יצירתית ואפקטיבית. הדיילות שלנו מצלמות את הנוכחים באירוע ומדפיסות להם תמונות במקום, הממוסגרות עם שם המותג והלוגו שלך. לפרטים נוספים: http://www.frameme.co.il/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב